Výlet ze Mšena do Kokořínského dolu (21. 7. 2013)

26. 8. 2013

Autem se přesouváme z Prahy do Mělníka k vlakovému nádraží, odkud jedeme vlakem do Mšena. Vlak nám přijíždí 11:46 a cca ve 12:30 jsme ve městečku Mšeno.

Město Mšeno se nachází v okrese Mělník ve Středočeském kraji. Je označováno vstupní bráno do Kokořínska, při jehož jihovýchodním okraji leží. Historické jádro je od roku 2003 městskou památkovou zónou. [1]

Ve městě Mšeno za pozornost stojí Kostel svatého Martina, Radnice na náměstí Míru a Městské lázně.

Kostel svatého Martina byl vystaven v letech 1876-1878, je peudorománský, trojlodní s přesbytářem a sakristií o oratoří po stranách, v průčelí je vysoká hranolová novogotická věž. Na hlavím oltáři od J. Hellicha z 19. stol. [2]

Ve městě Mšeno se zastavujeme v jedné restauraci na oběd a po obědě vyrážíme již směrem Kokořínský důl, kde se nachází kemp, ve kterém budeme jednu noc bydlet.

Do Kokořínského dolu se vydáváme po zelené turistické značce.  Cesta vede lesem za což jsme rádi, jelikož je slunečno a docela vedro. Po zelené turistické značce se dostáváme do Konrádova, kde se nachází Konrádovská studánka (255 m. n. m.).  Studánka je jediným vývěrem pitné vody ze skalního hřebene Kokořínským dolem a farmou Laka. Současná podoba studánky – stavby tvořené štukovými bloky nahoře sklenutými a založenými na dubových pražcích – lze datovat do prvního destiletí 18. století, kdy hrabě Konrád Matouš Sparr založil Konrádovský Mlýn.  Z obce Konrádov se vydáváme do obce Ráj. V obci Ráj zjišťujeme, že nás do Kokořínského dolu čeká již jen cesta po silnici. Po silnice se nám zrovna moc jit nechce. Koukáme, že z obce Ráj nám jede v 18:29 autobus do Kokořínského dolu. Po zvážení nakonec jdeme do jedné místní hospůdky na jedno pivko a po té se odebíráme na autobus. Autobus jede tak jak je uvedeno v jízdním řádku v 18:29 a během chvíle jsme v Kokořínském dole, kde se nachází AutoCamp Kokořín, ve kterém se ubytováváme.

AutoCamp Kokořín.  Po příchodu do kempu jdeme na recepci, kde hradíme poplatek za kempování (ubytování nás vychází na 180 Kč - 60 Kč stan + 120 Kč za 2 osoby). Po uhrazení poplatku za kempování jdeme najít místečko na náš stan. Místa v kempu je hodně. Když máme stan postavený, odebírám se do sprchy a Honza jde udělat večeři. Zatímco já jsem si dávala sprchu, Honza se pustil do večeře - Hovězí stroganoff (produkt Travellunch). Jídlo bylo během chvíle hotové. Jídlo stačilo zalít pouze horkou vodou a chvíli nechat stát. Když jsem přišla ze sprchy, Honza si již na jídle pochutnával. Po té jsem se pustila do jídla i já a též mi jídlo chutnalo. Všem cestovatelům mohu jídlo Travellunch doporučit.

Po večeři se odebral do sprchy Honza a já jsem se vypravila umýt nádobí a odebrala jsem se do restaurace, která se nacházela v kempu. Když byl Honza osprchovaný, přišel za mnou do restaurace. V restauraci jsme si dali žatecké pivo. Dobré bylo.

Po posezení u pivka jsme dali krátkou procházku, a pak jsme již zalezli do stanu a našich spacáků. Asi jsme byli hezky znaveni, jelikož během chvíle jsme usnuli.

Zdroje:

[1] Přispěvatelé Wikipedie, Mšeno [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2013, Datum poslední revize 9. 06. 2013, 22:11 UTC, [citováno 22. 07. 2013] <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=M%C5%A1eno&oldid=10401454>

[2] Hrady.cz: cestujte s přehledem. ČÍŽEK, Jiří. Kostel sv. Martina, Mšeno [online]. Hrady.cz, 1995 - 2013 [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://www.hrady.cz/index.php?OID=3170