Dovolená Krkonoše

Hanka, Honza, Honzík alias Jenda, Jeník, Janek

Martin, Vendy, Markétka, Toník, Janička

20. 8. 2016 SOBOTA

Cca ve 14 hodin odjíždíme z Prahy směr Krkonoše a Prkenný Důl, kde máme pronajatou chalupu (www.krkonosechalupa.cz - PETR SOBOTKA, nám. Osvobození 247/7, 541 01 Trutnov)

Kolem 17 hodiny přijíždíme na ubytování. Majitelé nám ukazují chalupu. Jakmile nám ukázali, kde se co nachází. Dostáváme klíče od chalupy a je nám popřán příjemný pobyt.

Honza a Martin odjíždějí na nákup do Trutnova a ženská část výpravy se zabydluje a děti si hrají u chalupy.

Kolem 19 hodiny začínáme postupně ukládat děti.

Honza a Martin přijíždějí z nákupu zhruba kolem 20 hodiny a pouštějí se do vaření večeře. Zhruba kolem 21 hodiny je večeře hotova. K večeři nám pánové udělali špagety s rajčatovou omáčkou a sýrem. Na jídle jsme si pochutnali. Po večeři si sedáme na verandu a dáváme pivko (Krakonoše).

Kolem  22 hodiny ženská část výpravy jde spát a chlapi si užívají večera u piva.

21. 8. 2016 NEDĚLE

Živý budík – Jeník nás budí cca v 7:30. Chvíli se ho ještě snažíme udržet v postýlce, ale déle jak půl hodiny nám to dítko v postýlce nevydrží.

Dáváme si tedy snídani.

Počasí je deštivé, a tak jsme v chalupě. Děti se dívají na pohádky v TV a hrají si. Já píši dovolenkové zápisky, vybarvuji omalovánky pro seniory.  Mužská část výpravy nám připravuje oběd.

Zhruba kolem 13 hodiny máme oběd. K obědu nám připravili rybu (pstruha) s bramborem a dostávají od nás moc velkou pochvalu. J

Počasí se odpoledne umoudřilo a kolem 16 hodiny jdeme na procházku.  Od chalupy jdeme po MTZ směr Vizov – chata Hubertus. U rozcestníku je kříž a posezení. Chvíli zde odpočíváme a i si zde užíváme krásného výhledu do kraje.  Chata Hubertus je zavřená z důvodu rekonstrukce.

Po chvilkovém odpočinku se vydáváme dále po ZTZ směr Bílý kříž. Od rozcestí Bílý kříž jdeme po ŽTZ k rozcestí Ozon – hotel.

Cestou si jinak užíváme ještě jednoho výhledu a to na Žacléř a vodní nádrž Bukówka.

Cestou k chalupě sbíráme do pusy maliny a sebou domů Honza sbírá houby. Sbírá jen ty, co rostou takřka u cesty. Na to že sbírá houby jen ty, co rostou nedaleko cesty, tak jich máme docela dost.

Kolem 19 hodiny přicházíme do chalupy. Děti dostávají večeři a jdou spát. Pak si dáváme večeři i my. Dáváme si bramboračku. Po večeři sedíme a povídáme si a popíjíme pivko.

22. 8. 2016 PONDĚLÍ – Návštěva paní Líby  – spolubydlící ze zájezdu Slovinsko – Julské Alpy

Budíme se kolem 9 hodiny. Dáváme si snídani a cca v 9:30 odjíždíme směr Trutnov. Cca v 10 hodin jsme v Trutnově. V 10:15 odjíždíme vlakem směr Stará Paka. Cca v 11:30 jsme ve Staré Pace. Ve Staré Pace si dáváme v místní hospůdce oběd.

Ve 12:30 odjíždíme vlakem směr Lomnice nad Popelkou. V Lomnici nad Popelkou jsme cca ve 12:45.

Na nádraží nás hned vítá Líba a vydáváme se s ní na procházku po Lomnici nad Popelkou. Naše kroky vedou na Husovo náměstí. Zde si všímáme zámku Lomnice nad Popelkou.

Prohlížíme si jej jen z venku.

Po prohlédnutí zámku jdeme do cukrárny, která se nachází na Husově náměstí.  Dáváme si kafíčko a něco sladkého na zub a povídáme si.  V cukrárně mají i dětský koutek, čehož Honzík využívá. Hračky se mu tam líbí. Jsou zde jiné hračky než co má doma, a tak je spokojený. J

Po chvilkovém posezení v cukrárně se vydáváme pomalinku zpět k vlaku. Bohužel není moc času. Prohlížíme si ještě Husovo náměstí, kde se nachází Horní a dolní kašna. Z budov si prohlížíme budovu Radnice. Cestou k nádraží si ještě prohlížíme budovu Masarykovy základní školy.

Setkání s Líbou bylo příjemné a doufám, že se zase někdy zase setkáme.

Kolem 15 hodiny odjíždíme z Lomnice nad Popelkou směr Stará Paka. Ve Staré Pace opět nějakou dobu čekáme na vlak, který nás odveze do Trutnova.

Kolem 17:30 jsme v Trutnově. Jedeme ještě něco málo nakoupit a kolem 19 hodiny přijíždíme na chalupu.

Janek dostává večeři a ukládáme ho. Po uložení Janka do postýlky si dáváme večeři my. K večeři je čočka se sázeným vejcem. Vařil Martin a moc se mu povedla – jako vždy. J

Večer si dáváme pivko.

23. 8. 2016 ÚTERÝ

Vstáváme cca v 9 hodin a dáváme si snídani. Dopoledne trávíme u chalupy. Cca ve 14 hodin si dáváme oběd. K obědu si dáváme maso se zelím a houskovým knedlíkem a opět to bylo vynikající aneb nedalo se to vůbec žrát J.

Kolem 15 hodiny odjíždíme k pevnosti Stachelberg, kterou si pak s průvodcem prohlížíme.

Dělostřelecká tvrz Stachelberg byla v letech 1937 až 1938 budována jako součást stálého československého opevnění.  Jejím úkolem bylo chránit Libavské sedlo, zemskou bránu mezi hřbetem Krkonoš a Vraními horami. Tvrz nebyla stavebně dokončena a dnes je v ní zřízeno vojenskohistorické muzeum.

Po prohlídce pevnosti jdeme na rozhlednu Eliška, která se nachází nedaleko pevnosti. Z rozhledny je pěkný výhled do okolí.

Po návštěvě rozhledny se vydáváme s Honzou pěšky k chalupě. Honzík se nese v krosničce.

Kolem 18:30 přicházíme k chalupě. Zhruba kolem 19 hodiny Honzíka ukládáme. Usíná rychle.

Dáváme si večeři a chvíli ještě sedíme a povídáme si.

24. 8. 2016 STŘEDA

Vstáváme kolem 9 hodiny a následně si dáváme snídani. Dopoledne se vydáváme pěšky od chalupy po MTZ do Žacléře. V Žacléři si všímáme budovy radnice a budovy muzea, kde se nachází též informační centrum. V informačním centru kupuji pohled a turistické vizitky a vydáváme se dál.

Po ZTZ jdeme směr Bernartice. V Bernarticích si dáváme oběd – toasty udělané doma a Honzík přesnídávku. Po odpočinku jdeme směr Královecký Špičák (880 m. n. m.).

Kralovecký Špičák je součástí Vraních hor. Nevelké, ale velmi členité pohoří, které je skromným pozůstatkem prvohorní sopky. Mezi strmými kupami a hřbety dominuje vrchol Královeckého Špičáku. Z vrcholu se otevírá nádherný pohled k Žacléři a na východní část Krkonoš.

Nejdříve jdeme po turistické značce a posléze po neznačené trase.

Cca kolem 16:30 jsme na vrcholu Královeckého Špičáku, kde si užíváme pěkného výhledu.  Jakmile jsme se výhledu nabažili, jdeme zpět do Bernartic. Do Bernartic se vydáváme již po modré turistické značce. Cesta dolů je příšerná. Je dost příkrá a na cestě jsou malé, větší a velké kameny – nebo-li kameny všecho druhu. Jde se velmi špatně. Honzovi na jednom místě trochu podjíždí noha. Ani trekingové hole nezabránili malému uklouznutí. Jendovi v krosničce se nic nestalo. Ovšem Honzu noha bolí a Jendu tak beru na záda já. No musím říci, že je to něco mít jej takto v krosně na zádech. Ještě štěstí, že alespoň Honza nějak může jít. Nevím co, bych tam s ním dělala. Oba bych neunesla.

Chvíli po 18 hodině přicházíme do Bernartic. Autobus, kterým jsme se chtěli přiblížit k Prkennému Dolu, jsme nestihli, a tak čekáme na další. Další autobus, který nám jede do Žacléře, nám jede ve 20 hodin. V Žacléři nás pak vyzvedává Martin, který je pro nás taková spása, vzhledem k tomu, že Honza moc nemůže chodit a vzhledem k tomu, že je již téměř 21 hodin.

Po příjezdu ukládáme Honzíka a my si dáváme něco k jídlu a jsme rádi, že jsme již v chalupě a říkáme si, že výstup na Sněžku, který jsme měli během našeho pobytu v Krkonoších v plánu, odložíme na někdy jindy. Honza by Sněžku s bolavou nohou nezvládl. Doufáme též, že Honzova noha bude v pořádku.

25. 8. 2016 ČTVRTEK

Dopoledne i odpoledne relaxujeme u chaty. Honza má nohu obvázanou. Naštěstí to vypadá, že zlomenou ji nemá. K lékaři s tím ani nejde.

Odpoledne jdeme s dětmi na borůvky. Nějaké jsme nasbírali a na koláč to je. J

26. 8. 2016 PÁTEK

Dopoledne trávíme u chalupy. Po obědě cca ve 13 hodin se s Jankem vydávám pěšky do Žacléře. Janka beru do nosičky. Do Žacléře jdu po MTZ. V Žacléři navštěvuji s Jankem muzeum, kde nás zaujala výstava Divadlo a film na Žacléřsku. Muzeum je jinak věnováno historii Žacléřska.

Po návštěvě muzea se vydávám na prohlídku města. Když mám město prohlédnuté vydávám se stejnou cestou pět k chalupě.

Zbytek dne jsme již u chalupy.

27. 8. 2016 SOBOTA

Den trávíme u chalupy. Odpoledne se jedeme s Honzou podívat do Polska. Aneb procházíme se autem. Hlavně jinak jedeme něco nakoupit do Trutnova. Po příjezdu se jdu s Jendou projít v okolí chalupy.

K večeři si dáváme kachnu, kterou pekli Honza a Martin. Kachna všem moc chutná.

28. 8. 2016 NEDĚLE

Dopoledne odjíždíme do Harrachova. V Harrachově nejdříve jdeme do Novosadského pivovaru a po jídle jdeme do Muzea skla. Po prohlídce muzea máme zajištěnou exkurzi sklárny.  Jak prohlídka muzea, tak exkurze ve sklárně se nám všem líbila. Děti byly hodné a prohlídka sklárny se jim líbila. Se zaujetím sledovaly, co se ve sklárně dělá.

29. 8. 2016 PONDĚLÍ

Dopoledne trávíme u chalupy. Po obědě – rajská s kolínky Martin odjíždí s Honzou do Trutnova. Honza jede vlakem do Prahy, jelikož práce ho již volá.

S Vendy a dětma jdu s Jankem do Žacléře. Aby dětem cesta do Žacléře utíkala, dáváme jim různé úkoly, které plní.

Je pondělí a muzeum má zavřeno, a tak Vendy s dětma muzeum nenavštěvuje. Procházíme si tedy město.

Po malé procházce městem jdeme zpět k chalupě. K chalupě přicházíme kolem 18 hodiny. Dáváme si jídlo a děti postupně ukládáme ke spánku.

30. 8. 2016 ÚTERÝ

Vstáváme zhruba stejně jako předchozí dny. Počasí je pěkné a poslední den si tak chceme hezky užít venku.

Balím věci na svačinu i případně na oběd, Jendu beru do nosičky a na záda a jdu na výlet, jehož cílem je Rýchorská bouda.

Od chalupy se vydávám po MTZ k rozcestníku Vizov – ch. Hubertus. Již jsme zde byli. Pěkných výhledů do krajiny není nikdy dost, a tak se opět dívám do kraje. J Od rozcestníku se dále vydávám po ZTZ směr Rýchorský kříž. U Rýchorského kříže se nachází obora, kde se pase skotský náhorní  skot.  Je zde také pěkný pohled na Sněžku.

Od rozcestníku Rýchorský kříž jdeme dále po ZTZ k Rýchorské boudě.

U Rýchorské boudy jsme takřka za chvíli. Nejdříve se jdeme na vyhlídku u Rýchorské boudy. Počasí je pěkné, a tak si užíváme výhledu.

Po nabažení se výhledu se jdeme občerstvit do chaty.

Po chvilkovém posezení se vydáváme zpět k chalupě. Na zpáteční cestě potkávám Martina a Vendy s dětma. Martin a Vendy s dětma dorazili k Rýchorskému kříži.

Po příchodu do chalupy dáváme oběd a užíváme si pak odpoledne u chalupy.

31. 8. 2016 STŘEDA

Vstáváme zhruba stejně jako předchozí dny. Dáváme snídani a po snídani se již věnujeme balení věcí. Dnes odjíždíme domů.

Martin jede vyzvednout Honzu na nádraží.

Když Honza přijíždí, máme již něco zabaleno, ale ještě zbývá stále něco zabalit a uklidit chalupu.

Odpoledne již máme vše zabaleno a chalupu uklizenou. Přijíždí majitelé chalupy, kterým pak předáváme klíče a děkujeme jim za to, že jsme si zde mohli užít dovolenou a rovnou se domlouváme, že se jim příští rok ozveme a že sem zase rádi přijedeme.

Moc se nám zde všem líbilo.

K večeru přijíždíme domů. Jsme rádi, že jsme doma. Honzíka dáváme spát a my pak pomalu také jdeme spát. Nějak to byl náročný den.