Orlické hory

25. 7. 2015

Účastníci: Hana, Honza, Honzík, Martin, Vendy, Markétka a Toník

25. 7. 2015 SOBOTA

Z Prahy odjíždíme cca v 11 hodin. Naše cesta do Mlýnického Dvora vede přes Hradec Králové, kde děláme zastávku na oběd. Na chalupě v Mlýnickém Dvoře jsme cca v 16 hodin.

Honza a Martin jedou nakoupit nějaké jídlo a já a Vendy se zabydlujeme v chatě.

Cca v 19 hodin je večeře – těstoviny s boloňskou omáčkou.

Po večeři sedíme na zahradě a užíváme si letního večera. Cca ve 21 hodin ukládáme děti ke spánku a zhruba o hodinu později se ke spánku ukládáme i my dospělí.

26. 7. 2015 NEDĚLE

Budíme se cca v 8 hodin a cca v 9 hodin snídáme. Ke snídani máme míchaná vajíčka a kávu. Po snídani se vydáváme na vlakovou zastávku, odkud se vlakem přesuneme do města Králíky. Zastávku vlaku máme od chalupy, jak se říká co by kamenem dohodil. V 10:15 již sedíme ve vlaku a jedeme vlakem směr Králíky. Ve městě Králíky jsme v 10:35. Z nádraží jdeme směr Vojenské muzeum Králíky. K muzeu se dostáváme po červené turistické značce. Po zaplacení vstupného do muzea jdeme do muzea obhlížet vojenské exponáty. Nejvíce nás zaujala vojenská polní kuchyň.

Prohlídka nám trvá cca hodinu.

Po prohlídce muzea jdeme zpět do města Králíky. Zpět do města jdeme po naučné stezce Vojenské historie. Cestou vidíme několik řopíků.

Naučná stezka nás přivádí na Velké náměstí. Naše kroky směřují do jedné restaurace, která se nachází přímo na náměstí.

Jídlo v restauraci všem chutnalo.

Po obědě se jdeme ještě projít po městě. Jdeme ke kostelu sv. Michaela Archanděla. Kostel bohužel je zavřený, a tak si prohlížíme kostel pouze zvenku.

Po té co jsme si kostel prohlédli, si jdeme na chvíli ještě sednout ke kašně, která se nachází přímo na náměstí.

Po posezení u kašny jdeme na nádraží. Odkud jedeme cca v 16 hodin vlakem zpět do obce Mlýnický Dvůr, kde se nachází naše chalupa.

Kolem 19 hodiny si dáváme večeři. K večeři Martin uvařil čočku, na které si pochutnáváme.

Kolem 22 hodiny část výpravy ulehá do postele a druhá část výpravy si dává pivko.

27. 7. 2015 PONDĚLÍ

Budíme se cca v 8 hodin. Mezi 9 a 10 hodinou si dáváme snídani. Ke snídani si děláme obložený talíř.

Zhruba v 11 hodin odjíždím – já, Honza a Honzík do města Branná. Nic nebrání tomu, abychom se nevydali na krátkou procházku kolem města Branná. Z Branné se vydáváme po zelené turistické značce kolem Mariánského pramenu do údolí a kolem říčky Branná jdeme po žluté turistické značce a následně po zelené turistické značce a dále po naučné stezce zpět na náměstí města Branná.

Po procházce naše kroky vedou do pivovaru Kolštejn.

Po posezení v pivovaru se vydáváme do Hanušovic. V Hanušovicích vyzvedáváme sud piva. Cestou z Hanušovic nás chytá déšť, a tak další výlet zamítáme a jedeme na chalupu.

Kolem 20 hodiny si dáváme večeři. K večeři máme květákovou polévku, kterou vařil Honza. Polévka se Honzovi povedla.

Kolem 22 hodiny část výpravy ulehá a pánská část výpravy si dává pivko.

28. 7. 2015 ÚTERÝ

Probouzíme se cca kolem 8 hodiny. Cca kolem 10 hodiny si dáváme snídani. Vzhledem k tomu, že počasí není moc slunečné, na výlet nikam nepospícháme a odpočíváme v chalupě.

Kolem 13 hodiny si dáváme oběd. K obědu Martin uvařil rajskou s masem a knedlíkem. Na rajské si všichni pochutnáváme.

Odpoledne vylézá sluníčko a jdeme se projít k lanovce na Bukovou horu. U lanovky je dětské hřiště, které dětičky hned využívají.

Kolem 20 hodiny si dáváme večeři a ve 22 hodin uleháme do postele.

29. 7. 2015 STŘEDA

Probouzíme se kolem 8 hodiny a kolem 9 hodiny si dáváme snídani. Snídani nám napekla Hanušovická pekárna – máme koláčky.

Po snídani se vydáváme do Polska, kde chceme navštívit Zlatý důl. Zlatý důl se nachází ve městě Zloty Stok česky Rychleby. Nachází se východně od Kladska. Přes hranici sousedí s českou obcí Bílá Voda. Cca ve 12:30 přijíždíme ke Zlatému dolu a ve 13:15 vstupujeme do Zlatého dolu.

První zmínky o těžbě zlata se objevují již ve 13. století. Zlatá ložiska se vyčerpala v 19. století, avšak ještě v roce 1962 bylo naposledy vytěženo 30 kg zlata.

Pro turisty jsou zde zpřístupněny dva dávné doly. V dole Czarna je turistická trať, vedená ručně tesanými chodbami. Podzemní vodopád (výška 8 m) je turistickou atrakcí dolu Gertruda. Zajímavá jsou též dávná hornická nářadí. Na speciálních akcích se turistům nabízí rýžování zlata a ražení minci.

Prohlídka Zlatého dolu trvá cca 2 hodiny. Po prohlídce jedeme zpět do Čech a na chalupu.

Cestou se ještě zastavujeme a děláme piknik.

Po občerstvení v trávě jedeme již na chalupu kam přijíždíme cca v 18:30.

30. 7. 2015 ČTVRTEK

Budíme se cca v 8 hodin. Po snídani se vydáváme na vlakovou zastávku. V 8:40 již sedíme ve vlaku a jedeme do Mladkova. V Mladkově jsme cca v 9 hodin.

Z Mladkova jdeme směr Tvrz Bouda. Cesta není nikterak náročná. Zvládáme ji i s Honzíkem v kočárku. K Tvrzi Bouda přicházíme cca ve 11:30 a ve 12 hodin jdeme na prohlídku tvrze. Vzhledem k tomu, že na Honzíka je prohlídka pak již dlouhá, prohlídku ukončujeme dříve. Cca ve 13 hodin odcházíme z tvrze a jdeme směr Suchý vrh. Na Suchém vrchu jsme kolem 14 hodiny. Na Suchém vrchu se setkáváme s Martinem, Vendy a jejich dětma. Jelikož jsme s Honzou hladoví, jdeme se nejdříve najíst. Dáváme si gulášovou polévku, langoš a pivo. Po jídle se vydáváme na rozhlednu, která se nachází na Suchém vrchu. Počasí je pěkné, a tak si užíváme výhledů do kraje. Jakmile jsme se nabažili výhledů, jdeme zpět dolů. Ze Suchého vrchu, ale jen tak rychle neodcházíme. Na Suchém vrchu se nachází pěkné dětské hřiště, kde necháváme děti vydovádět.

Kolem 17 hodiny odcházíme ze Suchého vrchu a jdeme do Červenohorského sedla, kde na nás čekají naše auta. Martinovi děkuji, že nám přivezl auto. Autem pak jedeme na chalupu.

31. 7. 2015 PÁTEK

Budíme se cca kolem 9 hodiny. Kolem 10 hodiny si dáváme snídani. Ke snídani Honza dělá vaječnou omeletu a kávu.

Po pozdější snídani se vydáváme do Výprachtic. Z Výprachtic jdeme pak po modré turistické značce kolem Moravské Sázavy do Albrechtic. Procházka není náročná a je vhodná pro kočárek.

Z Albrechtic jedeme zpět na chalupu.

Po příjezdu si dáváme večeři.

Po večeři si hrajeme Pexeso, Černého Petra a Člověče nezlob se.

Do postele uleháme hezky znaveni.

1. 8. 2015 SOBOTA

Budíme se cca kolem 8 hodiny a kolem 9 hodiny snídáme. Po snídani již balíme věci a uklízíme chalupu, abychom ji předali majitelům.

Cca kolem 12 hodiny odjíždíme z chalupy a jedeme k přehradě Pastviny, kde zastavujeme na jídlo. Po obědě se vydáváme již do Prahy.

Náhledy fotografií ze složky Honzíkovo cesty