Víkend na Šumavě II.

28. 8. 2015

účastníci: Hanka, Honza, Janek (téměř 7 měsíců), Petr

28. 8. 2015 PÁTEK

Z Prahy směr Šumava odjíždíme odpoledne. Cestou ještě nabíráme Petra. Jedeme opět přes Strakonice. Na Soumarský Most přijíždíme večer. Ihned se registrujeme na recepci tábořiště. Po registraci si hledáme místo, kde si postavíme stan. Vzhledem k tomu, že je již poslední víkend prázdnin, lidí v tábořišti moc není a volného místa na postavení stanu je dost.

Po té co máme místo na stan nalezeno, stavíme stan. Jakmile máme stan postavený, jdeme na večeři do Soumarské hospody.

K večeři si dáváme řízek s bramborem.

Po večeři jdeme zpět do tábořiště a jdeme spát.

29. 8. 2015 SOBOTA

Po probuzení balíme věci na výlet a autem se přesouváme do Volar. Ve Volarech ještě kupujeme pití a jídlo na snídani a něco na svačinu, abychom na výletě nehladověli.

Po nakoupení jedeme k vlakovému nádraží ve Volarech. Z Volar jedeme vlakem do Zbytin.

Ze Zbytin jdeme po modré turistické značce ke Svaté Madgaléně. U Svaté Magdalény si dáváme snídani. Po snídani se vydáváme po modré turistické značce dále. Kolem Kostela Svaté Magdalény pokračujeme k rozcestí Dolní Sněžná. Z Dolní Sněžné pokračujeme po žluté turistické značce přes Sněžnou a Horní Sněžnou. Horní Sněžná je zaniklá osada. První písemná zmínka o osadě pochází z roku 1654. V roce 1910 zde stálo 30 domů. Byla zde škola a hostinec.

V současné době horské louky slouží jako pastviny, otevírají se z nich daleké výhledy. V prostoru bývalé osady Horní Sněžná se zachoval velký kamenný kříž z roku 1888 a kovový křížek na kamenném podstavci z roku 1882. Na několika místech jsou patrné ruiny statků, zplanělé sady a kamenné terasy.

Do Horní Sněžné umístil spisovatel Eduard Bass rodiště hlavních postav svého románu Cirkus Humberto, otce a syna Antonína a Václava Karase. V televizním seriálu Cirkus Humberto představuje Horní Sněžnou část skanzenu Veselý Kopec.

Z Horní Sněžné pokračujeme k rozcestí Pod Korunáčem.

Od rozcestí Pod Korunáčem pokračujeme po neznačené cestě a pak opět po žluté turistické značce do Pěkné.

Z Pěkné jedeme vlakem na Černý Kříž, kde se zastavujeme v penzionu Černý Kříž na občerstvení. Po občerstvení jedeme vlakem do Volar.

Z Volar jedeme autem na Soumarský Most a do kempu, kde jsme ubytovaní.

30. 8. 2015 NEDĚLE

Probouzím se dříve než mužská část výpravy. Vzhledem k tomu, že krásně svítí sluníčko, jdu si projít Soumarské rašeliniště.

Naučná stezka Soumarské rašeliniště nabízí pohled do šumavských rašelinišť.Představuje vývoj i současný stav. Stezka je dlouhá 1520 m. Pokud chcete více informací o stezce navštivte internetové stránky http://www.npsumava.cz/cz/1129/9110/clanek/soumarske-raseliniste/

Když přicházím zpět k našemu místu, mužská část výpravy je již probuzena a dáváme si snídani.

Po snídani vyrážíme na výlet.

Ze Soumarského Mostu se vydáváme kousek po silnici směr Volary. Po chvíli zahýbáme do lesa a jdeme po lesní cestě. Pro kočárek je to cesta dobrá. My jinak ještě cestě říkáme, že je to nikdy nekončící kopec. Po nějaké době přicházíme k Chatě Panelka. Zde využíváme odpočívadla a dáváme si svačinu a pití. Janka na chvíli pokládáme na deku, aby se mohl chvíli válet. Váleníčko se mu líbí.

Po odpočinku se vydáváme po lesní cestě dále. Po několika kilometrech přicházíme k rozcestí

U Obrázku. Odtud se vydáváme po modré turistické značce směr rozcestí Pod Bobíkem. Z rozcestí Pod Bobíkem jdeme po červené turistické značce směr Volary.

S kočárkem to do Volar ovšem pořád nejde, a tak občas jdeme po neznačené turistické značce. Všechny cesty, ale vedou do Volar, a tak nakonec náš výlet ve Volarech končíme, tak jak jsme měli v plánu.

Ovšem do Volar přicházíme později a posezení v pivovaru si musíme nechat na příště. Nicméně pivo z pivovaru si vezeme. Pivo si kupujeme alespoň do pet lahve. Z pivovaru jdeme na vlakové nádraží. Vlakem se pak přesouváme na Soumarský Most.

Na Soumarský Most přicházíme hezky znaveni.

U stánku v tábořišti si kupujeme něco k pití a něco malého k jídlu. Po posezení jdeme k našemu místu, kde stojí naše auto a stan. Honzík dostává svojí dávku jídla a ukládáme ho ke spánku. Jakmile je Honzík uložen jdeme dát koupel do Teplé Vltavy. Chvíli sedíme na molu u vody a po nějaké době jdeme do našich spacáků a jdeme spát.

31. 8.2015 PONDĚLÍ

Probouzíme se opět do krásného rána. Na výlet se ovšem nevydáváme, jelikož dnes již jedeme domů.

Postupně balíme všechny věci. Než nám uschne stan, tak s Petrem jdeme do Muzea lehkého opevnění a prohlížíme si řopík. Je to zajímavá prohlídka.

Po návštěvě muzea je stan již suchý, a tak balíme stan. Jakmile je všechno zabaleno a naloženo loučíme se s tábořištěm. Na recepci odevzdáváme ještě cedulku s číslem a vydáváme se opět přes Strakonice do Prahy.

Něco navíc:

Pokud se chcete podívat, jak vypadala osada Horní Sněžná, navštivte stránku Zaniklé obce

Náhledy fotografií ze složky Honzíkovo cesty